tisdag 23 november 2010

Dansk Jul


Godmorgon!

Ute faller snöblandat regn och det känns som att det är en dag som det knappt kommer att vilja ljusna...

Men vad passar då bättre än några fina vinterbilder?! För den här årstiden är ju vacker på sitt eget lysande sätt! Själv kan jag inte få nog av just julbilder från fina hem så här kommer några danska! Stilla fridfullt och tjusigt...

 Sånt här rutigt golv skulle jag vilja ha... Har länge funderat på om jag skulle måla ett trägolv på ovanvåningen, fast det får bli mildare rutor då...

När vårt golv lades i hallen för många år sedan så hade jag nåt sånt här i bakhuvudet... Men vi har grått och vitt...och en stackare fick knacka ut rutorna för det fanns inte att köpa sådana rutor i kakel som jag ville ha....

Lila och silver...mmm....

 Jag älskar rött hela året utom just till jul! Jag tror jag blir lite mätt på det i butiken faktiskt... (Och dessa svala kalla färger känns sen så fina till nyår också!)

Lite mera glad dansk jul med kreativitet!
Bilder Bo Bedre


 Visst syns det att det bor en kreativ människa här?


Udda stolar och fint pynt hängandes under kökshyllan! Fascinerande att sitta och titta på när man äter frukost för små barnaögon...
 Gulligt att hänga på en dörr.

Visst är detta barnrum ljuvligt fint! Färg i inredningen gör mig så glad!
Bara man har vitt som grund så är det ju så lätt att ändra... För ändra det gör jag, lite för ofta ibland!

Ha det så bra!!!
Kraam Mariette

10 kommentarer:

Mejrams! sa...

Fina bilder du visar! Det är klart du ska måla golvet rutigt, det är så himla fint. Har sett flera handmålade golv i 1700-tals hus och jisses så fina de blir med litet ålder. Alla har de varit målade med linolja och jag tycker nog att ingen färg slår linoljan med tiden, den åldras så vackert.
Här regnar det och blåser, ett riktigt pissväder om jag får säga så!/Kram Merja

Betty sa...

Vilka härliga inspirerande hem. Tycker alltid att de är så fina med sina underbarafärger, men vågar själv aldrig ta steget. Men det såklart, man kan väl tycka att mycket är fint utan att ha det i sitt eget hem ?

Kram på dig ! Betty

Norregård sa...

Hej!!!
Härlig inspiration från Dig i regnrusket!!

Kram Malin

Norr om Köpenhamn sa...

En gråare dag än det är idag får man leta efter. Det har regnat konstant. Så det var härligt uppiggande bilder du visar idag. Barnrummet är underbart!

Så fin du blev i håret. Du passar perfekt i både ljust och mörkt hår :o)
Tack för namnet på mossan. Det var som jag trodde 'spansk mossa' ;o)

Ha en fortsatt mysig dag!
Kram Ulrika

Designe sa...

Vilka härliga bilder! Så fin du blev med det långa mörka håret oxå! Jag skulle oxå gärna kunna ha lång fläta så där! :) Supefint med rutigt golv och särskilt målat och slitet! Kram :)

Goa sa...

Du är så...
söt, innerlig och äkta.
Och jag älskar att komma hit. Varje gång.

Tusen tack för att du delar med dig av allt det som gör mig så lugn och så glad, dagligen.

Stora kramen min är din...

Viola sa...

Vilka härliga bilder ifrån grannlandet, här är det viat blommor som gäler till jul och faktiskt tycker jag oxå om de bruna nyanserna, har hängt upp nya gardiner i allrummet ihop med mörka adventsstakar och så lärkgrenar, tycker det är så fint ihop, här har det blåst nordan ett dygn och massor utav snö har vi fått..nja..kramen

Vintage House sa...

Hej hej
Här snöar det för fullt och det är ljuvligt att sitta inne och titta ut...
härliga bilder du visar idag, mycket inspiration...
Ha en mys kväll
kram
sandra

HEMLÄNGTAN sa...

Underbart inspirerande hem, båda på sitt sätt. Det första hemmet är ju mer min stil. Men visst blir man glad av att se hem med sy mycket färg.

Här har vi haft snöoväder hela dagen. DHL var sådär glad när de kom hit idag. Usch, stackrarna att sitta å köra i detta hela dagen.

Kram, Jenny

Lilla huset på prärien sa...

Ja vad härlig inspiration du visar! Jag tycker det är kul med färger och jag kan verkligen insupa o njuta i affärerna nu. Men ju närmre jul vi kommer desto stressigare blir atmosfären... och det gillar jag inte!

Ha det skönt Mariette!

Kram Jenny