fredag 5 november 2010

Alla ni som hittar hit...

Dekorationer till november...

Hej Fredag!

Hoppas ni mår bra! Själv mår jag riktigt bra!

Jag är så glad för alla männsikor som hittar till mig pga av bloggen. Den är verkligen mitt ansikte utåt för folk att hitta till lilla Knäred.

Sen så tror jag på att blanda butiken med livet hemma. Det blir lite personligare då. (Jag tycker själv inte det är så intressant att läsa bloggar som bara är butik...)
Idag fick jag besök av en gammal klasskamrat som bor i Skara (vi gick floristutbildning ihop i Stockholm), hon hittade mig pga av bloggen. En glad överraskning, som många andra på sistone! Titt som tätt dyker någon välbekant upp och kikar in i min verkstad...


Igår var jag på Handelsbanken i Laholm och "visade upp mig". Det gick bra! Alltid bra att visa att man finns och göra reklam för sig! Mina dekorationer fick mycket beröm och just att göra något av det enkla, det gillade folk...
Men det är faktiskt ofta det svåra att göra det enkla, det är lättare att vräka på.

 I det lilla krävs känslan...

Önskar er en riktigt mysig fredag!
Själv ska jag hem och baka när arbetsdagen är slut...

Vi ses!

Kram Mariette

20 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Visst är det så, lättar att vräka på som du säger. Snyggt som bara den det du visar. Skönt att det gick bra, Skara är inte långt från mig:)

Ha en härlig helg!
Kram Anna

Mejrams! sa...

De ser så fina ut dina dekorationer, något enkelt och vackert över dem. Oftast tycker jag att man har överarbetat dekorationer, de blir helt enkelt vräkiga. Ha nu en riktigt skön helg!/Kramen

Dona blogg sa...

Så sant alltihop!
Din blogg har en härlig blandning av livet - alltid kul att kika in. Och dina blomster skapelser är så fina. Tycker som du - det enkla är det vackra.

Kram bagerskan! Här vankas kalas i helgen, så jag måste också rycka igång :)

annashusidingtuna sa...

Fina mossdekorationer du har gjort. Vi ska försöka hinna ut i helgen och plocka lite kanske hittar vi även en liten dikesgran som får följa med hem också.
Ha en bra fredag och lycka till med baket.
Kram Anna

EvaB sa...

Roligt att träffa dig i går, det var väl en mysig Ladies' Night! (Skylten blev fin på toadörren.)
Trevlig helg!

Vit som snö sa...

Lätt att må bra när man får se dina vackra bilder:)
Här har bakats peppisar idag så huset doftar jul.... Härligt!
Ha en fin helg du också!
Kram Cilla

Norrfrids Eija sa...

Du har så rätt gällande blandning av privatliv och butik på din blogg - det är just mixen av dessa som gör bloggen intressant!
Ha en trevlig helg!
Eija

Anonym sa...

thank you Mariette ! bon week'end to you too :)
corinne

UlricaA sa...

Åh vad fint! KOm på nu att jag kanske skulle köpt nåt till mamma när jag åker imorrn men åker ju i ottan...attans! Du har såå många fina saker i din butik! Ha en go helg! Kram!

mitt gröna hjärta sa...

Mariette, du har verkligen känslan! Din blogg är supermysig och personlig så det är alltid roligt att titta in här. Stort grattis också till din utnämning.
Blev lite nyfiken när jag läste att du gått floristutbildning i Stockholm, vilken skola? Går själv i tankarna att utbilda mig till florist. Ha en trevlig helg!
Jenny

Anonym sa...

Go kväll!

Du kan konsten att få till ljuvliga dekorationer på ett enkelt stilfullt sätt. Det måste vara en svår balansgång. Säkert lättare att överarbeta och vräka på som man inte ska göra.

Gillar när du gör inlägg från ditt hem också en trevlig mix med det och butiken.

Nu ska jag passa på och gratta dig i efterskott för din utnämning STORT GRATTIS!

Önskar dig och din familj en riktigt trevlig Alla helgonahelg!

Kram Renate

Stina sa...

Din blogg är en underbar mix av personlighet och butiksgrejer - alltid fantastiskt fint arrangerat och fotat! (D.v.s. fortsätt som vanligt!)

Kram,
Stina

Lenas trädgård sa...

Håller verkligen med: det enkla är så vackert! och du kan den konsten!
Ha det gott, hoppas du hinner vila lite mellan varven...eller vilar du när du håller på med det du älskar!?
Kram! lena

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, du gör verkligen fina dekorationer. Håller med; det enkla är det bästa! Men det är inte alla som kan njuta av det!
Ibland tycker jag att många har mer pengar än smak....
Kul med alla bekanta som hittar till dig. Lite långt för mig, men glad att jag får ta del av din blogg.
Trevlig allhelgona!
Carin

Åsa sa...

Mysiga, mysiga arrangemang med mossa! Håller med dig om att det kräver både känsla o finess för att få till fina arrangemang utan att ta i för mycket liksom. Tycker mycket om dina bilder på allt fint - så smakfullt och vackert. Måste bara ta mig en tur till din butik framöver!

Kramar/ Åsa

Tusenfröjd sa...

Tack för din fina kommentar. Det värmer så!
Jag bara klickar på bilden och väljer storlek. Men visst, det tog lite tid i början att lära sig det tekniska...
Jag tackar själv för jättefin inspiration... man liksom lånar och gör det till sitt eget... om du förstår vad jag menar:-D
Nu måste jag snart få tummarna loss och komma upp och hälsa på.

Ha en fin helg!
Liv

Piffa och Puffa sa...

Åh, du har så rätt i det du skriver. Du sätter orden precis så som jag känner då jag gör mina smycken. Jag har massor av pärlor och saker här hemma men kommer inte riktigt till skott att börja för jag har så många krångliga ideér i huvudet. Ska nog göra det enkla:)
Tack för en fin och bra blogg.
Kramar Anette

Viola sa...

Nu får jag massor utav idéer...TACK min vän..ska ju göra dekorationer till julmarknaden..skulle behöva gå en liten kurs hos dig..:0)

Undrar en sak..klarar hyacinterna att stå ut när det nästan är nollan...tar in dom över natten, om du ser detta kan du vara snäll och skriva en rad, ha en skön helg,

KRAMEN din blogvän VIOLA

Jennyshemochharmoni sa...

Vad härligt att läsa dina positiva rader! De smittar verkligen av sig. Jag håller med dig i dina tankar. Ha en underbar helg! KRAM

STENLYCKA sa...

Om du visste vad jag njuter av att titta in på din blogg dina alltid så underbara bilder från din butik och dina vackra arrangemang är en lisa för själen. Tack för att du finns i blogg världen så att vi kan njuta av ditt fina arbete, av dig och ditt hem.
Hos mig är det en vacker vinterdag med lite frost på marken och en svag novembersol, känns bra idag när mitt hjärta gråter. Det är ett år sedan min mor gick bort och en dag som denna kommer alla minnen tillbaka, känner en oerhörd saknad, men jag tror det är viktigt att få sörja för att senare kunna gå vidare. Livet kan vara krokigt men aldrig utan mening.
Stor kram till dig!
Raina

6 november 2010 11:17