tisdag 28 september 2010

Löv...

Dukat för höst!

Hej Tisdag!

Idag var jag iväg och plockade löv i morgonsolen... Det var helt magiskt fint ute med daggen och solen och allt som lös i bländande strålande färger...

Ja varje höst blir det en lövkrans, så också i år!


 Igår kväll hann vi till IKEA efter att vi stängt butiken. Smått stressigt, men ett lugnt och fridfullt varuhus att shoppa i en sen måndagkväll. Dock var det denna taktiken som gällde; "Åh titta där, nehej det har vi inte tid att titta på, åååh titta fyndet, nehej det har vi inte tid att gå ner och titta på!"
 Det var liksom det nödvändigaste som gällde.
 Så jag fick shoppat lite på min lista, men ack vilka tomma hyllor det är efter en helg i det stora varuhuset! Lampavdelningen;-..."hoho", här var det tomt!


På IKEA fanns också en skylt om att de plockar fram julen nu på fredag!!!
Jaja, jag njuter av hösten här, hoppas ni njuter av den också!

Mariette

22 kommentarer:

Millas hem sa...

Mmm...I löv bilderna!!!


Kram Camilla

Linna sa...

Vilken fantastiskt fin krans! Undrar hur du gör den? Binder du fast löven eller sticker du genom dom på nå vis? Jag är jätte nyfiken!!!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilken underbar krans du gjort! Älskar den överst bilden med krukorna och allt.... mmmm........

Kram Charlotte

Anonym sa...

Så fint. Och inspirerande! Jag har köpt hem halmkransar och tänkte mig försöka mig på att göra en lövkrans för första gången. Kan du inte köra en kransskola för oss dummies i branschen :)?! Tack för inspiratione!

Signe 1 sa...

Underbara höstbilder!!:-)

Och ikea under stress känns ju sådär, men hellre det än inget ikea alls, hihi...

Ha en finfin dag vännen!

Stora kramen Sofia

HEMLÄNGTAN sa...

Wow, jag älskar dina kransar!!! Jag är helt värdelös på att göra kransar så jag önskar verkligen att jag hade dina talanger.

Här skiner också solen och hösten visar sig verkligen från sin bästa sida.

Kram, Jenny

Sussi sa...

DEN lövkransen....WOW! Sååå vackert! Som en sammanfattning av allt det fina som hösten står för...

Kram
Sussi

Unknown sa...

Hej!!
Julen redan på IKEA, jisses!
Det var den finaste lövkrans jag har sett, gör du den på halmstomme? Min S brukar läsa bloggen när sover borta också men denna helgen var han i Italien och ingen dator med sig. Så han såg målningen snabbare än vad jag trodde! Jag sa det att nu kan jag åka nästa helg så kan du ta matrummet....tror inte det!
Det är samma även för mig när jag ska föra över bilder så jag går över Picasa nu. Lägger du upp en mapp på skrivbordet då med bilder?

Kraaam Anna

Home No.1 sa...

vackert! Julskyltning nää vad tusan redan??? Kram annica.

Marie sa...

Hej Mariette!

Ahhhhh, så vackert så det nästan gör ont! Ljuvlig krans och arrangemang, underbara bilder.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Lenas trädgård sa...

Vilken vacker krans! säger jag också...
Du har verkligen "öga" för det där som man bara älskar...
Här är inte löven så höstfärgade ännu...men yr gör de i vinden.
Hälsn lena

Tulipa sa...

Hej Linna!

Löven binds fast, varv på varv. Inget svårt!

Kram Mariette

Norregård sa...

Hej!!
Så höstigt vackert;o)
Julen nu???? Inte än väl....
Kram Malin

Lena sa...

Hej :)
Undrar lite också .. hur gör du ... trär du löven på ståltråd eller hur menar du?
Fin!!

fröken knopp sa...

Underbar!!! Helt lövlig!!!

Här hemma har det också hunnit bli några sådana genom åren..går lagom fort..tihi..

Förra hösten gjorde jag mängder med hjärtan likadan till et pampgt o härlig bröllop!! så läckert!!!

Varmaste kramarna Elin

Tulipa sa...

Jag lägger löven tätt på halmstommen,... man kan gärna trycka löven lite "knöligt" mot varandra så blir det inte så platt!

Lycka till!
/ Mariette

Stina sa...

Underbar krans!! Härlig bild med krukorna framför! Tänkte göra en sån (krans alltså) med dottern i helgen...

Kram;
Stina

gamla skolan sa...

Mysig höstlövskrans ! Kramar Susanne ♥

Anonym sa...

Vilken fin lönnlövskrans. Får nog klättra upp på vinden och hämta mina halmkransar redan nu. Brukar hämta dem innan advent för adventskransar. Tack för inspirationen. Hoppas jag får lite tid i helgen. På jobbet brukar jag annars göra lönnlövskronor till barnen. Det brukar vara uppskattat.
Må så gott i höstsolen.
Marita i Björkhagen

EvaB sa...

Vackra höstfärger i Knäred! Nu är vi nog åtskilliga som fått inspiratiopn att ge oss ut och samla löv.
Jul på IKEA, det låter härligt att kunna vara ute i god tid.
God kväll!

hemtrevnad marie sa...

Å, vilken fin krans!!
Jaså de börjar med Julen redan på Ikea, jisses, jag var inne en sväng i söndags när vi for från Liseberg, men jag smet in vid utgången för att köpa ljus, så jag hann inte igenom resten, tyvärr...men även för ett julfreak som mig är det väääl tidigt...
kanske jag skulle göra färdigt min krans på jobbet idag, nu när jag fick så fin inspiration!!
kraam

StrandviksVillan sa...

Ser att även andra än jag önskar en lövkrans-skola!
Så - go for it!
Fantastiskt fina kransar du gör!

Hoppas du får en solig dag även idag!
kram!