onsdag 26 maj 2010

Listor är jag bra på att skriva!


Tänk vad solen värmer själen...
 Idag var det verkligen skönt att få vakna till ljuset som silade in genom gardinerna! Gårdagens grå och blåst var som bortblåst. Maj var åter igen grönt och skönt som det ska vara!

På tal om grönt, - jag har lite dåligt samvete över min trädgård... Där har jag mycket "borde och vill göra" saker...men istället för att göra något av det på kvällen efter jobbet så sticker jag ut och springer... Det är en adrenalinkick nu när man kommit in i det! Men trädgården gror igen...
Äppelblom i zinkbalja

Så ikväll har jag åtminstone plitat ner en lista på vad jag ska göra därute! Listan innehåller både kreativt som lite betonggjutning, och så ogräsrensande av olika former... Tror inte att jag satsar på nya träd och buskar i år. Men en massa fina sommarblommor ska givetvis ordnas till!
Och så tänkte jag göra lite gott av rabarber...Bla saft, vilket rekommenderas vaaarmt! Det är enorm skillnad på smaken mellan hemmagjord och köpt.


I grönsakslandet har det börjat växa så smått.

Någon som vet vad detta använts till?
Jag tyckte i alla fall att de var fina att lägga som dekoration i rabatten.

Vid uthuset

Redan torsdag imorgon...och snart är vi inne i Juni! Vart tog Maj vägen?!

Ha det riktigt riktigt bra!!

10 kommentarer:

Viola sa...

Som vanligt rusar maj månad bara förbi, har alltid sagt att man ska vara ledig mellan hägg och syren, ha det gott, kram

Lilla Blanka sa...

Hej goa vän!

Åhh vilka bilder...ojoj, den första fick mitt hjärta att knipa, såå fin!

Kraaaam
Mia

purple area sa...

Så fina bilder! Är också en listskrivare.

Vit som snö sa...

Maj är alltid en månad som försvinner dessvärre...
Jag tycker du är klok som prioriterar att springa, ogräset springer inte ifrån dej;) Och du har det oavsett så himla fint!!!
Ljuvliga bilder!!!
Jag har också listor, ett måste för mitt 40-åriga minne;)
Ha det gott! Kram Cilla

Jeanette Hornbeck sa...

Godmorgon! vad du är duktig med löpning. Det ser ut som om det är glas till utelampor.
ha en toppendag, kram Jea

Marie sa...

Här är en listskrivare till, vi verkar vara många som skriver listor, hihi.

Ljuvliga bilder Mariette, du har en underbar trädgård! Och visst är det konstigt att den ljuvligaste av månader alltid går alldeles för fort, inte klokt att det snart redan är juni.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Signe 1 sa...

Underbara bilder!! Och härligt med löparrundor!! Snart är jag på G ordentligt igen, ska bli fantastiskt, längtar...
Ha en finfin dag! Här skiner solen för fulla muggar!:-)

Kramkram Sofia

Åsa sa...

Vackra bilder, blir så fint med zinkbaljor.
Ja maj försvann...själv har jag knappt hunnit ut...hihi.

Kram Åsa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så vackert med zinkbaljor! Din trädgård är underbar!
Listor, ja! Både på papper och i skallen ;)
Ha det gott!
kram
nina

Hjärtan i livet sa...

Så fint det blir med äppelblom i zinkbaljor.

Har du möjligen något recept på rabarbersaft att dela med dig av? Har massor av rabarber som behöver tas om hand och att bara baka paj blir lite tjatigt.
Ha en bra dag!
Kram Eva