torsdag 6 maj 2010

Frågelista!

Då var kommoden färdigmålad och på plats! Flera möbler har blivit sålda denna veckan så jag fick lite brådis, gillar inte när det känns tomt... Men eftersom de flesta möbler kräver flera lager färg så tar det sin lilla tid! Tålamod är inte min starka sida, det ska erkännas!

Imorgon får jag besök i butiken av lågstadieklassen vår flicka går i. Jag har blivit förberedd med en lista med frågor. Den var rolig att läsa. Barn ställer ju inte riktigt samma frågor som vuxna. Kändes lite som när man var liten och fyllde i " Mina Vänner" böckerna..*ler*... Minns ni dem?! (Min dröm under den perioden var bla att jobba på Ellos eller Hennes & Mauritz, vi snackar postorder nu!)
Den drömmen förändrades...*hihi* 
Trevlig kväll!

11 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Hej! Vilken fin kommod! Önskar vi hade större badrum så man fick plats med en liknande!
Mina vänner böckerna minns jag.. min barndoms drömyrke var pingvinskötare vill jag minnas! :)
(inte lika hippt som att jobba på Ellos..;)
Ha det bra!

Hulda sa...

Utrolig vakre bilder du har tatt. Så flotte de blomstene var sammen, de små fiolene var jo helt skjønne. :) Falt også veldig for den fine kommoden du har. Nydelig var den.

Vintage House sa...

Hej,
Vilken härlig kommod:)
Jag ändrade till mallen minima stretch och då blev bilderna större bloggen bredare. Sedan gjorde jag en uppdatering.
Men nu har jag börjat få haj på det:)
kram
sandra

UlricaA sa...

Jag sitter här och funderar på vad jag egentligen ville bli i den åldern...vet inte ens om jag hade tänkt så långt :O) har inget som sådär faller sig i minnet...men visst var det en härlig tid med mina vänner böckerna???
Ha en fin helg!
Kramar Ulrica

Sussi sa...

Underbart med frågelistan! Hoppas du kan svara så de blir nöjda...

Din bild på luktviolen är helt superb, har trädgården full med violer just nu och det doftar underbart! VÅR! Fast var är värmen???

Kram
Sussi

ANETTESHUS.COM sa...

Så flott!!! En kjempe-vakker kommode, Mariette! Så fin med marmorplaten på toppen! Er den til salgs i butikken din?

Ha en fortsatt fin kveld!!

Klem klem
Anette:)

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va fin din vita lavoar är. En sådan hade min morfar i salen, ja faktiskt i salen. Kommoden stod i köket. Lavoaren har ju marmorskiva och det tycker jag din verkar ha.
Förstår att det var högtidligt med besöket från skolklassen!
Ha det så gott!
Carin

Bygatan sa...

Så snygg den blev! Den kommer inte få stå länge i butiken...

Kul med barns frågor, vi hade en skolklass på mitt jobb förra veckan och de ställer både roliga och kloka frågor.

Ha en skön helg! Kram Lena

Signe 1 sa...

Kommoden blev ursnygg!!

Ja kids är ju så härliga och ställer så spontana och mysiga frågor:-)

Stora kramen till dig!

Sofia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken underbar kommod! Jag tappade lusten med allting nu när det är så ruggigt väder ute och inne är det redan mörkt. Har en hel del som står och väntar på målning.

Kul att få besök av barnen, som du säger har de andra frågor än vi vuxna.

Jag minns Mina vänner-böckerna, jag ville bli flygvärdinna.

Trevlig helg!
Kram,
Regina

Jeanette Hornbeck sa...

åh finfin exponering! och kommoden är ljuvlig! mått och pris?
Kram Jea