söndag 13 september 2009

Lyckat...

...var det verkligen att åka på marknad igår!


Jag hade hoppats på nöjda och glada barn som inte kivade och tiggde i varje marknadsstånd och det fick jag, de skötte sig exemplariskt (!).
Eric, 5 år, sökte igenom alla leksaksstånd med stor iver och när det var avklarat gick han tillbaka och valde ut EN maskin,- hur skönt som helst!
Storasyster valde några örhängen och var nöjd med det och väntade tålmodigt på lillebrors tryckande och undersökande metod på alla leksaker... Och jag var nöjd med lite nötter och frukt,- alla nöjda och glada (jo, det köptes godis också!).

Så då styrde vi stegen mot bilen, - och vad uppenbarar sig då om inte ett gammalt skrivbord i vägkanten...min radarblick såg det direkt..."Kolla!, det kan väl inte vara till salu?!?!"

Men det var det! Jippie!!
En privatperson som passade på att sätta ut av sina egna saker när det ändå var mycket folk i rörelse. Till min lycka!!!
Inte så länge hade det stått där heller, kan säga att jag skyndade mig att hämta bilen!! Man ville ju inte att någon annan skulle bjuda mer!!!

Sen fick vi in två barn i baksätet och ett skrivbord, *puh*!!
Passar perfekt i allrummet på ovanvåningen mot rostapeten, och till textilierna jag redan köpt.

Örngott från Himla, tyg Åhlens.

Ska klä en resårmadrass, sätta hjul på den och ha den som lite "soffa". Perfekt att dra fram mot TV;n när det spelas spel och annars kan man ha den upp mot väggen.
Ikväll så har det startats ett projekt som jag berättar mer om en annan dag!

Hoppas ni har en skön kväll! / Kram!

29 kommentarer:

Grön Iris sa...

Vilken lycka, hur snyggt som helst!

Grattis, *ler*!

Kram Linda

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men gud va glad man blir när ngt sådant händer, pulsen går upp till max: ) vilken vackert skrivbord!!! Jag gillar verkligen din stil, smak och bilder! Mari.

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhh **lycka** det var meningen att ni två skulle mötas, du och skrivbordet, fniss!
spännande med soffan!

varmkram lotten

Fröken Fräken sa...

Men vilken osannolik tur! Det är ju sådant man drömmer om - folk som ställer ut underbara möbler... :-)
Det där örngottet med brodyr såg jag på Åhlens i Sthlm och blev förälskad. Men köpte jag? Nej, jag drabbades tydligen av stor förvirring! Blir spännande att se ditt uppstartade projekt..

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag förstår vad du kände när du såg bordet. Beskrev en händelse i min blogg idag.

Kollade i tidigare inlägg hos dig som jag missat. Är det verkligen sant at fåglar är inne igen som inredning? Då ryser jag. Min man har nämligen massor av dem, som jag alltid avskytt. För ett par år sedan förpassade jag ut dem till lagårn. Men för att de inte skulle förstöras av fukten så lånade han ut dem till vår bya gård. Jag hade naturligtvis helst sett att de såldes men icke sa mannen. Mode till trots,här kommer de inte in igen...haha.

Kram Viveka

Hagbacken sa...

Alltid lika inspirerande att läsa dina inlägg!

Kram Linda

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

En sån flax, snälla barn OCH perfekt loppisfynd...kan det bli bättre?! :o)
Ha en härlig vecka,
Lydia

alegni sa...

vilken perfekt dag ni fick. o alla kom hem med något de var nöjda över :)
ditt bord ser alldeles underbart ut!
kram
ingela

Mitt hvite hus sa...

Ååå så heldig du var...det var kjemepfint... så hyggelig at alle var fornøyde etter markedsdagen..: klem =)

Love Your Homes sa...

Ett riktigt energiknippe är du.....här kan jag inte sitta och fnula om morgonen, bäst att gå till sin verkstad och få lite nytta gjord.

Fin tapet.....

Kram på sig,
Ia

Millas hem sa...

Jättefint!
Vilken lycka, så roligt att känna sig sådär helnöjd som du gör nu!

Kram

rosenskära sa...

Vad roligt - visst känner man ibland att det är ödet!? Tur att du har stor bil...
Tack för din fina kommentar, jag känner likadant, men det vet du redan. Och jag beundrar dig så, hur du förverkligar dina drömmar, det är så inspirerande!

Idag ska jag på kastanjjakt, fast jag vet var jag ska leta!

Kram
Lena

Mjuka sa...

Vilken tur du har!! SKrivbordet ser ju jättefint ut!
Ha en fin vecka
kram Malin

♥ Fyra årstider sa...

Vi bloggisar vi håller ögonen öppna överallt. Vad lyckat med marknad och nytt skrivbord.
Kram Lotta

Jenny sa...

Hej Mariette!
Vilken tur att "springa på" ett sånt vackert skrivbord där vid vägkanten:)
Vilken tur du har, hihi!

Ha en bra vecka,

Kram Jenny

Vit som snö sa...

Vilken lyckad marknadssväng! Det ser riktigt spännande ut skrivbordet! Man ska vara på rätt plats rätt sekund ibland!
Kram Cilla

Tine sa...

Hello ;o)

so beautyfully...

heartly Hugs
Tine

Gnistrande snö sa...

Vilken härlig dag och vilket härligt fynd det verkar vara!
Blir spännande att få se och veta mer om det nya projeketet :-)

Ha en fin dag!

Kram
Katarina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till nya fyndet! Det kommer bli kanonfint!
Läckra textilier, ska bli spännande att se när det är klart!
Ha det gott!
kramiz
nina

Dona blogg sa...

Vilken lycka - för er alla!
Och ett underbart skrivbord. Gillar färgen jättemycket.

En klädd resårbotten, eller två, fungerar perfekt.
Se http://donablogg.blogspot.com/2009/05/101-ideer.html

KRAM KRAM

Viola sa...

Det är bara att gratulera till det fina kapet, vilken härlig färg och patina...så klart du ska stanna på väg upp till Stockholm, jag kommer att bo utmed kusten ett par mil utanför Norrköping, ha en fin vecka, kramen

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men vilken tur du hade! Det stod och väntade på dig, jättefint ser det ut. Såna marknadsfynd är nog sällsynta.
Ha det gott
Kram
AnnaMaria

MODERN COUNTRY sa...

Åååå, det er utrolig vakkert!! Himla fint beslag og den der fargen er så varm og god mot alt det hvite. Ja jeg vet det er svart, men den er varm og god fordet :)

Så trivelig og komme på besøk igjen Mariette. Det var en stund siden sist. Håper det blir oftere nå utover nå som sommeren er over. Det har virkelig hendt endel siden sist her inne. Så mye vakkert jeg alltid ser!! Fine nyanser og kontraster som skaper interesse. Og vakre blomster!

Jeg ble sittendes lenge og titte og nyte innslaget om "städa och feja". Jeg kan nesten ikke sette fingeren på det, men tror det er de varme brune fargene på den gamle ovnen mot den hvite veggen. Så himla snyggt med feiekosten og den vakre krystall lampen. Tenk å ha det så fint i uthuset, sukker.. :)) Du kan du, dyktig som du er.

Jeg fikk nettopp en kritikk i min blogg. Hun syntes jeg overdrev min entusiasme over loppisfunn, og så kommer jeg inn hit og leser stor glede. Ja tenke seg til og ikke kunne kjenne på denne herlige følelsen. Hun syntes det var "fake"!! Stakkars..
Ja man får høre mye, jeg også.

Håper du får en riktig god uke, varm klem!

Aina

Hem och Lycka sa...

Å vilken tur, vackert skrivbord!

kram

Tusenfröjd sa...

Det låtetr som en mysig dag med familjen... och att du desstuom hittade ett sådant fint skrivbord som det ser ut att vara, då är ju lyckan gjord!
Ska bli spännande att få se din lilla rullbara soffa! Det låter toppen tycker jag... kanske skulle vara något här hemma!
Ha en härlig dag!
Liv

STENLYCKA sa...

Vilken tur du hade och vilket vackert skrivbord.Och vilka fina textilier du har köpt.
Ha en bra dag!
Kram

Bitte sa...

Wow, vilket fynd! Det var nog meningen att du skulle ha skrivbordet då du bara "ramlade" över det så där.. :-).

Kramar
Beatrice

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Du har det så fint! Och vilket fynd, vad glad du måste ha blivit =)

Härliga bilder som alltid hos dig, gillar bilden med tygerna, man blir så där nyfiken och vill se mer =)

Ha en toppen dag, men härliga höstvindar. Kram Pirre

vita drömmar och svarta tassar sa...

I bland har man hur mycket tur som helst,snyggt va det oxå el har du redan hunnit måla det;)ha en underbar vecka
~~kramilikramen wivi~~