söndag 12 juli 2009

Varm i hjärtat!


Det mesta kan man binda en krans av. Nu när det grönskar passa på! Jag band en liten direkt på myrtentråd av clematisknoppar, daggkåpa och rödbladig diabolo. Gör man dem små går det ju ganska snabbt...och så är det så roligt! Fri fantasi gäller! Greppa saxen bara!

Igår när vi skulle cykla iväg på kvällen kom barnen på att de skulle plocka blommor utefter vägkanten. Jag tyckte då att äldsta barnet var lite smutsigt vid munnen och torkade bort (så som mammor gör!),
"Mamma vad du luktar gott", var kommentaren jag fick tillbaka och lillemannen var inte sen att replikera med ett stort smile,
"Mamma du luktar kärlek!"
Då kan man inte annat än att skratta och bli varm i hjärtat!
Kram!

22 kommentarer:

Jessica sa...

ja visst är dom små liven och deras uttryck underbar. Man blir varm i hjärtat hihih hoppas du har haft en bra helg kram jessica

Anonym sa...

Vilken underbar kommentar!!! Ha en härlig semester!!

StrandviksVillan sa...

Åååh så mysigt sagt av killen!
Visst har dom för härliga kommentarer ibland :)

(Hos oss pratade vi om vårt bröllop och jag sa "då när jag var smal och fin" och store sonen svarade helt allvarligt "men mamma du ÄR ju fin!" Gullet mitt!

Trevlig ny vecka! Kram A-C

Hanna sa...

Så fin blogg du har och vacker krans.
Hanna

millandante sa...

Åh en så underbar kommentar... man behöver liksom inte höra så mycket mer i sina dar efter det...
Så fin krans!!
Kram

VITA NYANSER sa...

Men så härligt! Ja det går in i hjärtat och stannar kvar!!!

Kram L-L

Love Your Homes sa...

Visst är de härliga..min yngsta blir nu 24 år. Pussar alltid sin mamma på kinden innan har går någonstans...och när han kommer hem.

Fast han är inte så rolig när man väcker honom, he he!

Kram Ia

♥ Fyra årstider sa...

En riktig kärleks mamma..gulligt.
Kram Lotta

Merja sa...

Så sött:)
Ha en skön semester!

Anonym sa...

Vilken ljuvlig kommentar! DEt rä ju från barn som man får höra sanningen så det är bara att suga åt sig.

Vacker krans

Kram Lena

gamla skolan sa...

ljuvlig krans och ljuvlig kommentar från sonen ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Peter sa...

gud så gulligt sagt, härlig unge du har! jag njuter också av mina nu, ljuvligt.
...kan inte heller låta bli att tänka blommor:-)
kramkram Jea

Jenny sa...

Hej Mariette!
Vad härligt sagt av din lille son:)

Ljuvlig krans du gjort oxå, du är duktig du!

Kraamis Jenny

I mitt hjärtehem sa...

Såna ärliga & härliga ord får en att le en hel dag, eller hur!!!

Ha det gott, kram åsa

Galleri Hönshuset sa...

haha...vad vore livet utan dem små...

Härlig krans =)

Kram Pirre

Tidsmästarinnan sa...

Hej rara du,
vaa? är det sant att du också var på auktionen!! Oo nej vad synd att vi inte visste om varann!! Brukar du gå dit ofta? :-)
Himmel, två tusen för den rostiga skönheten... kanske för alla sommargäster var där, hihi!

Åker jag dit någon gång igen kanske jag hör av mig till dig innan och kollar om du ska dit, så vi får säga hej!
Nu blev jag ju nyfiken på vad du handlade också...
Kram på dig!
/Susanne

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härlig krans!
Visst är de små liven underbara! Tänk va många goa kommentarer man kan få!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

STENLYCKA sa...

Vilken underbar kommentar. Man blir så glad.
Vilket underbart hjärta du har gjort av blommorna så vackra färger. Så smakfullt!
Kram

Tusenfröjd sa...

Det behöver inte vara så svårt... som du skriver. det ser ju jättefint ut!
Vilken kommentar... jag förstår att du blir varm i hjärtat!
Ha nu en riktigt skön semester.
Kram Liv

Elzie sa...

Vilken härlig krans. Och verkligen trevlig blogg du har. Jag länkar till dig om det går bra?
Ha en skön semester.
Kram Elzie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken söt krans. Bra ide och göra en kall och blåsig dag. Så gulliga barn du har, en sån söt kommentar.
Kram AnnaMaria

Ovala drömmar sa...

Men jösses så hjärtskärande fint sagt! Vad härligt att höra från sitt eget barn :) En mycket vacker krans, det ska jag prova på någon gång!
Mvh Veronica