torsdag 9 juli 2009

Snygga ramar!

För någon månad sedan fick vi upp den fina rostapeten i vårt sk allrum på ovanvåningen. Sedan har det inte hänt så mycket mer, förutom att elektrikern varit där och fixat uttag och element. Inredningen väntar...har lite planer och lite som ska målas (börjar bo i färgburken nu, målar hemma och på jobbet...)!

Hittade för ett par veckor sedan dessa två tavlor och jag tycker ramarna är så tjusiga till tapeten. Var tvungen att prova ikväll och det ser inte så dumt ut, eller hur..?

Fast vem vet, jag kanske ändrar mig. Lider ju av den sk "omflyttningsfebern"!

Och vad roar man sig med mer en regnig torsdagkväll i juli? Jo, man studerar danska Bloomingvilles nya höst/vinterkatalog för 2009. Och faktiskt längtar man då till denna årstid, (skäms lite, men skyller på vädret utanför som påminner om hösten!)
Sååå snygg styling och så härliga saker! Bara älskar deras grejer!
Vad ska man satsa på då, ifall ni undrar?
Jo, köp någon uppstoppad fågel (snyggt stilleben!), kapa av några träd och använd som sidebord eller underlägg vid höstens dukningar,till jul skippar du granen och sätter in en lärk och hänger virkade flugsvampar i...och så ramar du in ett franskt juldokument... mm mm.
Allt var snyggt!!!
Färgerna är lite murrigare - grå, svart, plommon, och väldigt naturnära. Men vitt finns ju alltid med förstås! Tog lite kort ur katalogen...så kvalitèn är inte den bästa...

Men istället för att göra allt det här så borde jag ägnat mig åt strykhögarna, notera HÖGARNA!

Kram!

26 kommentarer:

Grön Iris sa...

Halloj!
Mycket snyggt med ramarna mot den tapeten. Verkligen!
Kul med ny inspiration, katalogen och jul igen, nja inte än va? fniss
Vill tillägga att mormorsfilten var ju så vacker och va kul att just din mormor har gjort den.
Önskar en fortsatt bra vecka och du högen går ju ingenstans...
Kram Linda

Karin sa...

Hejsan,


vilka underbara ramar! Helt i min smak och de passar ju alldeles utmärkt ihop med tapeten. :) Hihi, visst kan man onekligen inte undgå att tänka på hösten en sådna här kväll. Vitt, grått, brunt, svart ihop med plommontoner gillar jag mycket. Så höstens trender passar mig perfekt!

Ha det gott! Kram Karin

Fröken Fräken sa...

Nä, nu måste jag ju sätta ner foten! ;-) Inte tänka på vare sig höst eller vinter NU, när man knappt få ha sommar... absolut ingen längtan till höst, det kommer tyvärr tids nog...
Men ramarna var jättefina! Fyndade tomma ramar idag på Återvinningen. FOlk tittade roat på mig och undrade vad den där tokiga tjejen skulle göra med tomma ramar.. men hon har allt lite planer! De var inte lika dekorativa som dina, så jag tänker måla dem (okej, har redan målat första varvet!)

Stjärnor & Champagne sa...

Hihi vilka högar??? Du har inte visat dom. Snygga rmar och jag gillar den tapeten. Väldigt fint...
Vågar inte fråga men funkar mobilen som den ska??

Kramkram A

Vit som snö sa...

Vi måste ha haft en sån tur på vår semester för vädret har bjudit på sin allra bästa sida... Ikväll i Ugglarp är första gången som vi hållit oss inne för vinden är ganska ordentlig just nu! Så då passade jag på att ta ett dygns surfande för att se vad ni andra hittar på... Eftersom du bor här i trakterna måste jag bara få säga att vi är heeelt sålda!! Så vackert här är, vi åker runt o tar promenader o badar här nere i meterhöga vågor o bara njuter o önskar att semestern vore för evigt! Vi skulle gärna stanna här! Min man som är plåtslagare får jobb imorgon som det låter men frågan är jag då... kan man flytta om bara en har fast jobb? Vad är viktigast undrar min man- trivsel eller trygghet med fasta jobb? Jag kan inte svara på det... Henmma har vi båda bra jobb som vi trivs jättebra med o jag skulle ha svårt att bara lämna det för ingenting...
Åhh så synd för mej att du har stängt just nu, jag skulle såå gärna ha tittat in hos dej! Men jag hoppas du har en underbar ledighet och att du får ladda dina batterier!
Kram Cilla

Annika Christensen sa...

Strykhög vad är det?
Nej det är bättre du roar oss tycker jag.
Har också en rejäl strykhög men det är ingen som tar den ifrån mig.
Fint med tapeterna och ramarna.
Ha det gott
Annika

♥ Fyra årstider sa...

Samma här..har så mycket tvätt att stryka men inget i gardroben..suck..
Kram Lotta

Galleri Hönshuset sa...

Oooh vilka fina ramar, precis i min smak också. Jag har två guldiga och en svart ram som jag har ställt mot en vägg tillsammans...

Tillsammans med den tapeten blir det såååå fint.

Tvätthögarna växer här med. Fast jag har det problemet att jag viker tvätten men den blir kvar nere i tvättstugan, istället för att gå upp två våningar och lägga dem i garderoberna...Jaja...jag hinner...Just nu syr jag och pysslar med barnen istället, MYCKET roligare =)

SEr fram emot helhets bilder från rummet.

Ha en toppen dag. Kram Pirre

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilket vackert hem ni har! //Kram Maria

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Strykhögarna kan vänta!
Så fint med ramarna till tapeten!
Ser spännande ut med nya sakerna som kommer nu till höst och jul!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

My Lovely Things sa...

Åh va trivsamma ramar..gillar dem verkligen..Tapeten är ur fin med..

jätte mysiga saker i katalogen..

ja du..strykhöga..hua ..här väller hela tvättstugan av ren tvätt..
har ingen lust att fixamed det..
men får nog ta mig i kragen..
ha det så bra..
kram anna

rosenskära sa...

Riktigt snygga ramar! Du har säker smak vännen!

Strykning ja. Igår tog jag fram strykbrädan för första gången sedan i julas när jag skulle stryka julduken... Den var överbelamrad med väskor för det går alldeles utmärkt att hänga dem på underredet när det är hopfällt...

Som sagt, vad är det värsta som ka hända...?

Stor kram
LEna

STENLYCKA sa...

Ramarna passar väl jätte bra till din vackra tapet.
Eftersom som regnet bara öste ner här i går kväll så gick jag lös på en av mina tvätthögar. Kände mig väldigt nöjd efteråt.Lycka till med dina!
Här öser regnet ner idag också, så himla tråkigt, min första semesterveckas väder har inte varit på top.
Hoppas det blir bättre nästa vecka.
Önskar dig en skön helg!
Kram

Love Your Homes sa...

Hej Mariette,

snygga ramar, passar hos mig ..... om skulle tröttna.

Stryka, bevare mig väl vad tråkigt.....det påfundet morrar jag ständigt över....fast skrynklig vill man ju inte vara....(inte mer än man är redan är)

Ha det gott,
Ia

P.s.Dalom, ja

rosenskära sa...

Tack raring för lyckosparken! Vi lär säkert få uppslag till inlägg som räcker för resten av sommaren...

Har precis varit ute med packningen i den flådiga bilen, letat fram en massa bra skivor som får följa med - härligt när inte barnen får bestämma! Nu blir det bara Bert Roberts och Lars Stefanz *not*!

Ha det så gott nu, vi hörs!

Lena

Maria sa...

Hej!
Ramarna är jättefina och passar mycket bra till den vackra tapeten.
Ja visst är det roligt att bläddra i höstens kataloger och allra helst dagar som denna.
Nej..den lilla bilen skall det inte transporteras några stora möbler..då tar vi gammeln..en stor tung Chrysler och den rymmer lite.
Jag tänkte på dig igår..jag har fortfarande inte ringt snickaren du tipsade om..men nu har jag semester och tid att ta tag i det.

Ha en skön helg!
Maria

Jeanette Hornbeck sa...

Godkväll kära blomstersyster!
Ramarna är ursnygga.
Jag går också runt och tummar kataloger nu. Ska du på formland?
Bröllop och begravningar är min grej, gör mest binderier och resten är för att jag inte kan låta bli att köpa in...så kylen blir stor eller hög rättare sagt, ska leta efter en snygg stege man kan ha framför.
Gör du mycket brudbinderi? jag vill utveckla prisvänliga, snabba, lite tuffare dukningar.
ha en trevlig kväll!
kram Jea

Kamomilla sa...

hej!
Tack för grattisarna!!
Vilka ramar! och vilken tapet!!!!

Home No.1 sa...

Hej Mariette!
Tack för fina komplimanger mitt hjärta blir så rört och glatt!
Du är inte så dum själv att få till det!
jag älskade ramarna ohhh vad snyggt till nya tapeten!!!!
och du! stryktvätten finns väl kvar i morron ...hihi...
kram Annica.

Kristina sa...

Gillar också ramarna, det blev en härlig kontrast mot tapeterna! Javisst finns det mycket man borde göra, men ibland är det skönt att bara ta en tidning eller en bok och sätta sig ner och slappna av en stund.. Jag tror att vi behöver mer sånt i vårt samhälle, eller vad tror du?
Kramar/Kristina

Viola sa...

Hejsan, tack för din så rara kommentar, värmer...visst är dessa gamla ramar underbara, bara älskar dom och blev så finta mot tapeten...vilken katalog, skulle bli helt sjuk..ha en skön helg, KRAM

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Jo det där är snygga ramar, jag har en likdan någonstans nedpackad i mitt magasin,ingen ordning på sakerna alls.
Men du har gjort så snyggt och ramarna gjorde sig verkligen till tapeten som också är jätteläcker, men vilken pläd du har fått, viken tur du har, så otroligt vacker.
Kram Zara.

n o r d i n g å r d e n sa...

Jäklar va snygga ramar, precis såna bara älskar jag!! Va fint de gjorde sig mot den nya vackra tapeten, smakfullt!

Ja, har också sett Bloomingvilles nya katalog, mycket snyggt.... Mari.

Signe 1 sa...

Kanonfina ramar!:-) Strykhögar ja...det där känner jag igen, hihi. Kanske ska ta itu med dem nu när det tokregnar ute! KRAM Sofia

Anonym sa...

Hejsan!

Vilka tjusiga ramar. Det gillar jag verkligen. Tapeten är helt bedårande, såå snygg i svart.

Jag har med bläddrat lite i Bloomingvilles katalog och blev nästan yr i huvudet av allt fint de har.

Hoppas din sommar är bra trots att det varit lite väl blött

Kram Lena

kristinco sa...

La photo avec les bougies est très belle et surprenante !
Peux-tu me donner les références du livre SVP ? Merci d'avance.